top of page

השראה מהטבע

עודכן: 1 בינו׳ 2023



אין כמו ההתחדשות והפריחה של ימי האביב כדי למלא את הלב בהשראה. אחרי שכל כך התגעגענו אליו השנה הנה הוא חוזר לחיינו- חופשי, פתוח, נגיש ומלבלב: הטבע במלוא תפארתו. להלן הזמנה לצאת יחד לגיחה קצרה (או ארוכה...) אל ממלכת הטבע, להשתחרר מעומסי היומיום ולצייד את הנפש בחומרי יצירה חדשים.


לטיול יצאנו

לאן נטייל? יש המדמיינים יערות עבותים בפינות נידחות על פני הגלובוס, טיסה למדינות בעלות שמות אקזוטיים או לפחות טיול לצפון. כולם אפשרויות נהדרות, אבל לא מתאפשרות לנו באורח קבוע. איזה מזל שהטבע בעצם נמצא ממש כאן בינינו, וכל מה שדרוש הוא עין חדה ולב פתוח.


חשבו על העץ הקרוב ביותר לביתכם. מתי התבוננתם בו, אבל באמת? מתי בדקתם את הטקסטורה המחוספסת של הגזע, את מבנה הענפים המשתרגים, את הצללית שהוא מטיל בשעת בין הערביים? מספיק להתבונן בריכוז בעלה או בפרח בודד כדי לגלות את עושרו.


השראה מהטבע - חקירה של הסביבה ושל עצמנו

הטבע אוצר ריבוי אינסופי של צבעים וצורות. חשבו על ריבוי הגוונים הקיימים בצדף אחד, או על השתרגות העורקים בעלה. הוא מאפשר התבוננות מרוחקת, כמו תמונת נוף שמצולמת על פסגת הר, או חקירה קרובה ומדוקדקת, כמו מיקוד העדשה במבנה עלי הכותרת של פרח בר. הוא דומם אבל גם נמצא בתנועה מתמדת: בעלי חיים נודדים ומתיישבים, צמחיה נובלת ופורחת, מפלס המים בים עולה ויורד. הוא אי של שקט, אבל גם אחראי לציוץ הציפורים, לרשרוש העלים ברוח, לצליל הגלים המתנפצים- תזמורת שלמה. הריבוי הזה הוא מקור בלתי נדלה ליצירתיות, ואין כמו טיול בטבע כדי לשאוב השראה ליצירה.


הטבע מזמין אותנו לנוכחות מלאה ברגע- פשוט להיות, בלי רעשי הרקע של עיסוקי היומיום; ההתבוננות האמנותית בטבע מזמנת הסתכלות קרובה וחקרנית של הסביבה ואולי גם של עצמנו, כזו ששמה לב לפרטים. ציור הטבע מאפשר לקחת מעט מן החוויה הביתה, ליצור בחופשיות מתוך אותה נוכחות מלאה, וגם לשכלל את טכניקת הציור.


עשינו חשק?

אז בהזדמנות הקרובה צאו לטייל. קחו מצלמה והתבוננו דרכה במה שסביבכם. צלמו את כל מה שמפתיע או מרגש אתכם, את כל מה שמרחיב את הלב ומרומם את רוחכם. כשתתבוננו בתמונות בבית חפשו את זו נוסכת בכם שלווה ורוגע, זו שהשתקעות בתוכה מעוררת בכם תחושה שאתם עדיין בטבע. התמונה הזו היא הציור הבא שלכם.


לחצו כאן לקבלת מתנה!! מדריך מאויר לציור פרחים צעד אחר צעד.








125 צפיות
bottom of page