top of page

זמן להטעין מצברים

עודכן: 5 במרץ 2023


זמן להטעין מצברים

כאמהות אנחנו רגילות להעניק לילדים שלנו עוד ועוד.

האהבה שלנו לא יודעת גבולות, ואנחנו מסתכלות עליהם ורואות את הדבר הגדול ביותר בחיינו והחשוב שיותר שנעשה אי פעם. באופן טבעי עניינים אחרים נדחקים הצידה.

כל אמא מכירה את הרגע בו היא מבינה שהטיפול שלה בעצמה הפך למותרות, וזה במקרה הטוב שבו בכלל נשאר לו מקום.


מתי אנחנו נעצור רגע ונמלא מצברים?

בדיוק בגלל זה אנחנו חייבות לפנות מקום לשאלה הבאה: מה איתנו? מתי לאחרונה עצרנו למלא מצברים?

באופן פרדוקסלי האפשרות שלנו לתת את הטוב ביותר לילדים שלנו, ובעצם לכל מי או מה שיקר לליבנו, תלויה ביכולת שלנו לדאוג לעצמנו. אם לא נמלא את עצמנו הסכנה היא שמתישהו נתרוקן וכבר לא יהיה לנו מה לתת. מכירות את הסרטים המלחיצים שמראים בתחילת טיסה, אלה שמסבירים מה צריך לעשות אם מסיכות החמצן נופלות? תמיד תמיד חוזרת אותה הוראה: קודם שימי לעצמך מסיכה ורק אחר כך לילד שלך. אם לא יהיה לך חמצן- לא תוכלי לדאוג לו. פשוט.


לעשות רק מה שאנחנו אוהבות

אז במיוחד עכשיו, שניה לפני הילדים יוצאים לחופש הגדול ואחרי שנה לא רגילה שעברנו, אני ממליצה לקחת רגע לעצמנו. הכוונה היא לא לחופשה משפחתית, לא לדייט זוגי ולא לבילוי עם החברות. הכוונה היא לזמן איכות עם עצמנו, לבד. לעשות משהו שאת אוהבת, רק עבור עצמך: לטייל על שפת הים, לשוטט בשוק צבעוני, ללכת לתערוכה, או כל דבר אחר שעושה לך טוב.


בילוי זמן לבד זו חוויה משחררת. לרגע לא צריך לדאוג לרצונות של אף אחד אחר ואפשר להתחבר לצרכים שלנו, לתת מקום למחשבות שלנו, להקשיב לרגשות שלנו. החיבור הזה פנימה ישחרר וירענן את הנפש ויטעין אותנו באנרגיות מחודשות. מהמקום הזה נתחבר להשראה, נפיק תובנות. כשנחזור הביתה עם כוחות מחודשים נראה שאנחנו מלאות- ולכן קל לנו יותר לתת.


גם הילדים יוכלו ללמוד דרך הדוגמה האישית שלנו עד כמה חשוב לדאוג לחיי הנפש, הרוח והרגש. ומה יותר טוב מזה?


הכנתי לך מתנה שתסייע לך להטעין מצברים.



הצביעה עוזרת לנו לשחרר את היומיום ולהתמסר לכאן ועכשיו, תוך כדי נחת ורגיעה מהשגרה של היומיום.

ממליצה למצוא מקום שקט ונעים בבית, להכין צבעי עיפרון / עטים צבעוניים / טושים דקים, לשים למוזיקה שאוהבים ולהתחיל להתמסר, להטען ולהנות.


58 צפיות
bottom of page