top of page

חיזוק היצירתיות אצל הילדים

עודכן: 17 במאי 2023


חיזוק היצירתיות אצל הילדים

לקראת חופשת הקיץ אנחנו מתחילים לחפש פעילויות מגניבות ומהנות לילדים, כמו סדנאות יצירה לילדים ושלל דברים ופעילויות שיעסיקו את הילדים שלנו ויוציאו אותם קצת מהמסכים.


הנה מספר רעיונות לפעילויות שיפעילו את היצירתיות אצל הילדים בקלות ובכיף:


1. הכינו בעצמכם סדנת ציור משפחתית

אין כמו פעילות משפחתית, זה מחזק, זה כיף, זה מצחיק וזה ביחד. שבו כל המשפחה סביב השולחן עם שלל דפים וצבעים. בכל פעם מישהו מבני המשפחה זורק נושא (לדוגמא" רובוטים או פרחים) ואז כל אחד מצייר לפי הנושא. החוקים הם שאין חוקים. חשוב להדגיש שהרעיון הוא הביחד והיצירתיות. אין צורך לדעת לצייר בכלל. אתם לא תאמינו כמה יצירתיות תצא פתאום על הדף כשכולם יתמסרו לציור.


2. לוח חזון

לוח חזון הוא לוח שבו אנחנו כותבים או מדביקים תמונות של כל הדברים שאנחנו רוצים להגשים בחיים שלנו (כשיש התכווננות יותר קל לנו להגשים). הסבירו לילדים מהו לוח החזון ומהי מטרתו. ניתן להכין לוח חזון לחופשת הקיץ או לוח חזון לקראת השנה הבאה. מה אני ארצה להגשים במהלך השנה הקרובה. מחלקים לילדים דפים, מגזינים (כדי שיחפשו תמונות שממחישות את מה שהם רוצים לעצמם), צבעים ושלל חומרים ונותנים להם לגזור, להדביק, לקשט. בסיום מומלץ להניח את לוח החזון שלנו במקום בולט.


3. יצירה ואיסוף חומרים בטיולים בטבע

איזה כיף זה לטייל או לעשות פיקניק בטבע. במהלך הטיול אפשר לאסוף עלים יבשים, חתיכות עץ, חלוקי נחל ועוד. לאחר האיסוף, בטבבע או בבית תנו לילדים דבק, מספריים, דפים, צבעים, פלסטלינה, מנקי מקטרות, עיניים זזות וכדומה. (מה שיש בבית) המשימה: להרכיב משהו מהחומרים שיש להם, תמונה, פסל וכדומה. תנו להם להשתולל עם הדמיון גם אם לא כל כך ברור לכם מה הם יצרו. מה שחשוב זה להפעיל את הדמיון ופשוט להנות.


4. הכנת חדר בריחה (מתאים עם ילדים קצת יותר גדולים)

יש המון אתרים שמספקים חידות ורעיונות. לפי הקונספט האהוב על ילדכם ניתן לבנות שלל רעיונות שיפעילו את היצירתיות גם אצלכם. הכינו חידות והדפיסו רמזים. גם כאן הרעיון הוא הביחד, הגירוי המחשבתי והפעלת הדמיון.


5. יצירת מבוך

המשימה: תכנון מבוך. האמצעי (אטבי כביסה, מקלות ארטיק וכיד הדמיון) לא תאמינו כמה זמן הם יתכננו וישבו על המבוך. (שאחר כך אתם תצטרכו להיכנס ולצאת ממנו חח)


6. לצאת מהקופסא

המשימה: לקחת משחק קיים לדוגמא טאקי או חלומות ולהמציא לו חוקים חדשים. הרעיון לנסות לפתח משהו חדש ממשהו שקיים. וכמובן אחר כך מנסים לשחק לפי החוקים החדשים. תגלו שזה גם סופר מצחיק!



ועוד כמה טיפים:

התמקדו בתהליך.

עצם ההתנסות, הפעלת הדמיון והעשייה חשובים יותר מהתוצאה. נסו לשלב הומור ולקחת את הדברים בקלות. הילדים ילמדו מאיתנו להנות ולהקליל.


עודדו את הילדים להשתלב בסוגים שונים של עשייה ולהיחשף לרעיונות חדשים. יש המון אפשרויות כמו יצירת אנימציה או איור, בישול, בניה בלגו, בילוי בתערוכה או במוזיאון, פעילות ספורטיבית וכדומה.


אם קשה לילד שלכם להתחיל ברעיון כלשהו לבד, התחילו איתו את השלב הראשון ואז אפשרו לו להמשיך...


מתישהו כנראה תשמעו "משעמם לי". אל תיבהלו תנו לילדים להשתעמם. זה בסדר לשכב על הרצפה בלי לעשות כלום. ברגעי השעמום הללו הדמיון מתחיל לעבוד. זהו שלב סופר חשוב בפיתוח היצירתיות.


יצירתיות נעימה :)

240 צפיות
bottom of page